Cookies op Different Vastgoed

Fijn dat je verder wilt lezen. We gebruiken cookies om de website naar behoren te laten werken, om functies voor social media te bieden en om onze website te analyseren. Dit gebeurt anoniem. Je gaat akkoord met onze cookies als je onze website blijft gebruiken. Op onze website kun je ook onze Privacyverklaring vinden.

FAQ | Different Vastgoed

FAQ

Veel gestelde vragen

1. Werken jullie met wachtlijsten of puntensystemen?

Different Vastgoed werkt niet met wachtlijsten of puntensystemen.

2. Wat kost inschrijven bij Different Vastgoed?

Inschrijven is gratis.

3. Is een inschrijving verplicht?

Een inschrijving is verplicht om gebruik te kunnen maken van onze diensten. U geeft bij een inschrijving uw woonwensen op en wij vergelijken die met het nieuwe woningaanbod. Wij houden u per e-mail hiervan op de hoogte. Uiteraard kunt u ook zelf het woningaanbod op de website bekijken en contact met ons opnemen.

4. Kan ik ook 's avonds en/of in het weekend bezichtigen?

Dat is zeker mogelijk. Het bezichtigen van een huurwoning wordt altijd gepland op een tijdstip dat het u uitkomt. In overleg met de makelaar van Different Vastgoed kunt u uw afspraak ook in de avonduren of in het weekend plannen.

5. Wat gebeurt er als meerdere mensen dezelfde woning willen huren?

Mochten er meerdere kandidaten zijn, dan is het aan de eigenaar om de selectie te maken. De eigenaar kijkt dan ook naar de aangeleverde antecedenten.

6. Ik ben zelfstandig ondernemer, kan ik bij Different Vastgoed huren?

Dat kan. Net als in een loondienstsituatie moet Different Vastgoed de eigenaar wel goede en juiste inkomstengegevens kunnen overhandigen. In geval van zelfstandigheid is het inzichtelijk maken van een winst- en verliesrekening afdoende.

7. Is een voor- en eindinspectie verplicht?

Het is voor u als huurder verstandig om de inspecties te laten uitvoeren om misverstanden te voorkomen. Op basis van de uitslag van de inspectie wordt de woonruimte opgeleverd en de waarborgsom afgehandeld.

8. Hoe is de huurprijs op de website opgebouwd?

De huurprijzen zoals vermeld zijn altijd exclusief gas, water, elektriciteit, kabel, internet, telefoon, servicekosten (indien van toepassing) en lokale belastingen/heffingen (zoals afvalstoffenheffingen, rioolrecht, waterschapsbelasting).

9. Wat is het verschil tussen gestoffeerd en gemeubileerd?

Gestoffeerd is voorzien van raam- en vloerbedekking. Gemeubileerd is volledig voorzien van inboedel.

10. Ik wil graag een woning bezichtigen. Wat moet ik nu doen?

Schrijf u in door middel van het inschrijfformulier. Vervolgens kunt u zich via onze website bij het pand aanmelden voor een bezichtiging. Wij nemen op basis van uw inschrijving contact met u op om een afspraak te maken voor een bezichtiging.

11. Wat is een tijdelijke huurperiode?

Dit betekent dat u een tijdelijk contract aangaat met een begin- en einddatum. Op de einddatum verlaat u de woning. De huurperiode ligt meestal tussen drie maanden en één à twee jaar. Different Vastgoed bemiddelt slechts in tijdelijke woonruimte.

12. Welke gegevens heeft Different Vastgoed van mij nodig bij het huren van een woning?

  • een kopie van uw paspoort of identiteitsbewijs.
  • een recente loonstrook,recente werkgeversverklaring, recent bankafschrift v.v. salarisbijschrijving of een accountantsverklaring.

Indien de woning door het bedrijf wordt gehuurd, hebben wij de inschrijving van de Kamer van Koophandel nodig en gegevens van de gerechtelijke vertegenwoordiger.

13. Moet ik een borgsom betalen en zo ja, wanneer krijg ik die terug?

U betaalt een borgsom ter grootte van één maand huur bij aanvang van de huurperiode. Deze borgsom wordt gestort naar de verhuurder en wordt binnen één maand na de goedbevonden eindinspectie na afloop van de huurperiode teruggestort op het door u opgegeven rekeningnummer.

14. Moet ik mijzelf aanmelden bij leveranciers van gas, water en elektriciteit?

Tenzij in de huurovereenkomst anders is overeengekomen, dient u uzelf aan te melden bij aanvang van de huurperiode. Different Vastgoed vermeldt de meterstanden op het inspectierapport.

15. Ik huur een woning die te koop staat. Moet ik aan bezichtigingen meewerken?

Ja. De makelaar zal een bezichtiging minimaal 24 uur van tevoren melden en is meestal in het bezit van een sleutel. U hoeft hierbij dus niet aanwezig te zijn.

16. Er moet iets in mijn huurwoning gerepareerd worden. Wie moet ik benaderen?

In de huurovereenkomst vindt u de naam en het telefoonnummer van de beheerder van uw woning. Hij of zij is uw eerste aanspreekpunt.

17. Moet ik ook onderhoud plegen aan de tuin?

Ja, u huurt niet alleen het huis, maar ook de tuin. Deze dient in de huidige staat te blijven waarin u het geheel heeft aanvaard. Dit is vastgelegd in het inspectierapport dat is opgemaakt bij aanvang van de huurperiode.

18. Ik wil mijn huidige contract opzeggen. Wat moet ik doen?

Afhankelijk van de opgenomen bepalingen in de huurovereenkomst kunt u opzeggen door een aangetekende brief aan de verhuurder en een schrijven naar Different Vastgoed. Raadpleeg hiervoor uw huurovereenkomst.