Cookies op Different Vastgoed

Fijn dat je verder wilt lezen. We gebruiken cookies om de website naar behoren te laten werken, om functies voor social media te bieden en om onze website te analyseren. Dit gebeurt anoniem. Je gaat akkoord met onze cookies als je onze website blijft gebruiken. Op onze website kun je ook onze Privacyverklaring vinden.

Onze diensten | Different Vastgoed

Woning huren

Different Vastgoed is een bedrijf met vele voordelen. Eén daarvan is dat u geen courtage betaalt voor de door ons aangeboden objecten. Ook betaalt u geen inschrijvingskosten. Wij zijn er voor u en al uw vragen op het gebied van huren. 

Specialist in verhuren

Als u binnen het eigen aanbod van Different Vastgoed geen object kunt vinden, bieden wij als verhuurspecialist graag de helpende hand. Different Vastgoed beschikt over een uitgebreid netwerk waarbij wij samenwerken met diverse makelaars, agenten en bemiddelaars.

Different Vastgoed heeft toegang tot alle klantenbestanden en selecteert op basis van uw criteria. Wij beschikken uiteraard over de benodigde kennis van de lokale markt, onderhandelen scherp en zijn gefocust op u als klant. Wij begeleiden u graag vanaf het eerste contact, het vinden van de woonruimte, opstellen van het huurcontract, de voor- en eindinspectie en ook tijdens de (ver)huurperiode.

Wat zijn de kosten van een woning (aan)huren?

Different Vastgoed werkt anders dan gebruikelijk is in de branche. Wij brengen u geen courtage in rekening bij transacties uit ons eigen aanbod. Wanneer Different Vastgoed in opdracht van u een woning buiten haar portefeuille aanbiedt, bedraagt de courtage €750,- + 21% B.T.W.

Wij hebben een verplicht aantal gegevens en informatie nodig voor het opmaken van een huurovereenkomst:

  • kopie paspoort of ID bewijs huurder(s) en bewoners;
  • inzicht verschaffen in persoonlijke situatie;
  • referentie check voormalige verhuurders;
  • kopie arbeidsovereenkomst of werkgeversverklaring met inkomensgegevens;
  • recente salarisstrook en recent bankafschrift v.v. salarisbijschrijving;
  • credit check kredietwaardigheid van de kandidaat-huurder(s).  

Als u zelfstandig ondernemer bent, vragen wij u, om in plaats van een loonstrook, een kopie van de meest recente belastingaangifte inkomstenbelasting en een kopie van uw accountantsverklaring te overleggen.

Bij een werkgever vragen wij u de volgende stukken aan te leveren:

  • uittreksel Kamer van Koophandel (niet ouder dan zes maanden);
  • kopie paspoort van de tekenbevoegde namens de onderneming;
  • kopie paspoort werknemer en bewoner(s);

Waarborgsom

Bij het sluiten van een huurovereenkomst is het gebruikelijk dat een waarborgsom wordt overlegd. De waarborgsom wordt als borg gebruikt voor het geval dat er schade ontstaat aan het object.  Voor gestoffeerde en gemeubileerde woningen bedraagt de waarborg gemiddeld één maand huur. Soms kan er een hogere waarborg geëist worden.

Overeenkomst tussen u en de huurder

Zodra de overeenkomst is gesloten en de benodigde stukken compleet en juist zijn, kan de huurovereenkomst door beide partijen getekend worden. Na ontvangst van de huur en borg op de betreffende bankrekening van de verhuurder zal de sleuteloverdracht plaatsvinden. Er wordt een digitaal inspectierapport opgesteld waarin wordt vermeld: de staat van het gehuurde, de opgenomen meterstanden en eventuele gemaakte afspraken tussen de betrokken partijen.

Na de sleuteloverdracht kunt u altijd bij de beheerder of verhuurder terecht voor alle zaken die betrekking hebben op het gebruik van de woning.


woning_huren